Verzamelen van gegevens
Aan de hand van beide bevragingen ben ik tot een leerlingenlijst gekomen die in aanmerking komen voor de zomerschool.
Ook ben ik gaan kijken in het leerlingvolgsysteem om de leerlingen hun beginsituatie in beeld te brengen. Deze gegevens zijn noodzakelijk bij de aanmelding van de leerlingen.

ROK je mee?
Binnen het ROK zie ik een grote link met de rubriek "ontwikkeling stimuleren". We gaan als school de leerlingen voornamelijk inschrijven met als doel, de leerlingen sterker te maken in de te bereiken doelen, hen te begeleiden en deze ontwikkeling ook op te volgen.
Vooral de doelrubriek "begeleiding" wordt hiermee duidelijk:
- B3: Het schoolteam biedt elke lerende een passende begeleiding met het oog op gelijke onderwijskansen.
- B4: Het schoolteam geeft de begeleiding vorm samen met de lerende, de ouders/thuisomgeving en andere relevante partners.
Op vlak van "beleid", zie ik een link met volgende kwaliteitsverwachting:
- BL5: De school bouwt samenwerkingsverbanden uit die het leren en onderwijzen ten goede komen.
Link met de schoolvisie
Een uitgebouwde brede schoolwerking met een ontwikkeling van een brede leeromgeving
We maken gebruik van externe partners en bouwen onze school zo breed mogelijk uit. Leren gebeurt niet alleen in onze school en tijdens de reguliere schooluren, maar ook daarbuiten.
Evaluatie
Voor de evaluatie voor dit initiatief ga ik enerzijds kijken naar hoeveel leerlingen er daadwerkelijk ingeschreven zijn in relatie met de vooropgestelde lijst.
Ik zou ook graag willen bekijken of de timing van de acties efficiënt zijn geweest en haalbaar. Hoeveel tijd moeten we voor dit project komende jaren reserveren? Hoe lang op voorhand moeten we starten met de uitrol van dit initiatief.
Daarnaast wil ik zeker ook gaan kijken volgend schooljaar of het ook daadwerkelijk een effect heeft gehad op de ontwikkelingskansen van de leerlingen. Staan ze nu echt sterker bij de start op 1 september. Hiervoor is het ook van belang om ouders en leerlingen te bevragen.